RSS

wake up call





banyak benda aku dah blaja sejak 2 3 minggu nih..
semuanya angkara test histology pgi tdi.
thank you allah bcoz U make me realize now.
tgok ayuni jwb dgn semangat
kepale die sikit pown x menoleh ke arah laen..
khusyuk die jwb soklan2 histo
arrrgggghhh!!! malunye ak dgn diri sdiri!!!
soklan senang pown x leh jwb

ak ade jgak jengah2 jwpn diorang tdi...
uwaaaaaaaaa..ayuni memang mntp
knape ak ckp psl ayuni je nih..
sbb die dudok sblh ak..
xkn ak nk nyibuk jengah jwpn bdak2 yg ddok jauh ngan ak.

sblh kanan ak ..
tgok jwpn die..sme r lebey kurang cam ak..
segannye ak!!..
soklan senang x leh jwb!!
alahai..alahai..
ak nak berubahhhhhhhh
toloooongggggg..

bayangkan..
soklan psl epithelial tissue pown x leh jwb
patut bunuh diri..
"type of cartilage" pown ak men hentam
alahai cik semoh..
knape dgn kamu nih.??
cane nk jdi doktor nih cik semoh??
matlamat x menghalalkan cara nih!



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

entri ini untok si dia




have u heard about being mean to be kind?
dis is what i'm tryin' to do
no heart feeling
if u think i'm mean..
yes, i think so
coz i'm severely exhausted
u're voice
u're expressions
u're absurd style of outfit

saya tak mahu bermusuh dgn sape2..
jgn berikan harapan palsu pd diri sdiri
saya sudah tidak seperti dahulu..
kawan..
i have no choice..
kite rapat dlu sbb i was trying to help u out..
now that u're okay
i have to leave
i can be ur friend
but not that close..

kawan..
bersabarlah..
saya memang cepat bosan dgn sesuatu
harap faham..
i can't stay for any longer..
so i leave

be strong girl..
u'll make it..
u're not the only one that feels lonely
there's plenty..

konklusinya..
saya x boleh rapat dgn anda lagi dh..
tapi maseh boleh jadi kwn
tapi..
x boleh rapat

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

padanlah dengan muka aku

hancuss..teraba-raba aku jawab anatomy tadik..mcm gile..tulaa apesal stadi last minute?
baek ko x yah stadi lngsung kn lgi afdhal..
mcm2 bende merayau kt dlm kepale ak skarang nih..
serabut ribut dibuatnyew..
esok test physio..
hentam jelah..dh mmg x tawu ape2 stadi pown x masok jgak sbb last minute

MPP?
naseb baek ak x masok..
kalo ak masok takot kalah plak sume calon2 berkaliber yg ade kt UMK nih..
ade ke? salah satu calon tuh..btg hidung pown x pernah nmpk..
pastu bajet je..umk ni kecik je..tpi siyesly ak x prnh nmpk btg hidung die..
seharusnya kalo nk jdi pemimpin kenalah rapat dgn 'rakyat'
x gitu?

ni lagi satu..
jgn ego sgt yew cik semoh..
ko tu bukan nyew pndi sgt..pntg tergugat cket mulelah bersikap unprofessional
sabar, tarik nafas pnjg2..kempiskn perut.
ha!..much better..




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kisah benar

Alkisah di pagi yg indah, burung-burung sedang berkicauan
ak menarik nafas lega indahnya!..aaargghh!! kenape ak kene pergi driving school hari nih?? shit!
mahu tak mahu ak gagahkn diri ak menunggu 'cekgu' di pintu hadapan apartment keluargaku.
i sat there waiting.


beberapa minit kemudian, muncul sebuah kereta 4WD dihadapanku
pakcik ni lagi. 
"dik, nk gi mne pagi2 nih?"
"err..alah..bdr bru je bg..knape?"
"meh laa ikut abg..biar abg tumpngkn"
ak tanpa berfikir pnjg trus masuk ke dlm keretanya yg gedabak tuh..
agak kekok kerana ketidak biasaan ak naik keta besaq..


bersambung...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

[Khas] Ribbon khas untuk blogger semua – Blogger, We Care







Salam semua.
Ini adalah suatu entri khas. Entri yang mungkin menyaksikan sejauh mana komitmen blogger semua untuk memperlihatkan kepada semua bahawa blogger adalah orang yang bertanggungjawab terhadap apa yang ditulisnya.
Kita bertanggungjawab terhadap rakan-rakan blogger kita samada dalam keadaan susah dan senang. Kita adalah blogger prihatin terhadap rakan-rakan blogger, terhadap masyarakat dan kepada negara.
Terpanggil kepada permasalahan en. megat, saya meminta semua blogger di Malaysia meletakkan ribbon diatas di blog masing-masing sebagai tanda kita prihatin.
Setiap blog yang meletakkan ribbon di atas akan menyumbang RM1 kepada en. megat. Anda boleh mengikuti apa yag tersurat dan tersirat tentang en. megat di post ini: Tangisan Aku, Isteri dan Anak-anak
Ikut langkah ini:
  1. Copy dan paste ribbon diatas.
  2. Letakkan di blog masing-masing samada di sidebar or mana2 yg visible. Anda boleh resize saiz ribbon itu untuk kesesuaian blog anda.
  3. Biarkan ribbon tu selama seminggu di blog masing2 sehingga 17/1/2010
  4. Maklumkan kepada saya melalui komentar di bawah bahawa anda dah letakkan ribbon tersebut
  5. boleh juga maklum melalui twitter @kbsoccernet
Moga usaha kita yang kecil ini mendapat keberkatan dan rahmat daripada-Nya
boleh guna size ini untuk blog anda

p/s: Bloggers, show your support as we care!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

xx vs xy






1. Rata-rata wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu malam.

2. Sperma laki-laki yang menentukan jenis kelamin bayi.
3. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan berbicara, bayi laki-laki 2 bulan lebih lambat.
4. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi saat mengandung bayi laki-laki daripada bayi perempuan.
5. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada laki- laki dan rata-rata berat otak laki-laki + 1,4 Kg, wanita kurang dari itu.
6. Pergantian kelamin lebih banyak dilakukan lelaki.
7. Basikal laki-laki mempunyai setang/palang di tengah basikal.
8. Wanita sangat menimbang-nimbang masalah dan perubahan sehari-hari ( misal : penggunaan alat baru ).
9. Pada tulang punggung manusia, wanita lebih lebar dan besar, mengikuti perkembangan tulang panggul untuk proses persalinan. Lebih banyak timbunan lemak pada punggong, Laki-laki lebih banyak timbunan lemak pada perut.
10. Wanita kurang mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat.
11. Laki-laki lebih suka bicara langsung sesuai tujuannya, sementara pembicaraan wanita terputus-putus dengan keraguan dan perasaan. Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan ( intuisi ) dan kiri ( logika ) lebih sedikit pada wanita. Sehingga ekspresi perasaan lebih mudah terjadi pada wanita.
12. Wanita lebih baik indra penciumannya disebabkan tingginya hormon estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor penciuman.
13. Wanita mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh ( yang menghasilkan bau badan ) daripada laki-laki.
14. Kemampuan indra lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan masin lebih rendah pada wanita.
15. Hubungan yang rapat/intim diluar pernikahan, laki-laki dua kali lebih banyak.
16. Lebih dari dua kali pada wanita cenderung homoseksual pada usia 45 tahun daripada laki-laki.
17. Pada saat usia tua wanita mengalami kerontokan rambut, pada usia yang sama sebagian besar laki-laki mengalami kebotakan. Kebotakan disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen ( hormon laki- laki ).
18. Mata laki-laki rata-rata lebih besar daripada wanita, mata wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih.
19. Lebih banyak wanita menggunakan kacamata dan lensa kontak, antara usia 16 – 44 tahun.
20. Secara umum hidung laki-laki lebih besar daripada wanita. Sedangkan wanita rata-rata mempunyai bibir lebih besar dibanding laki-laki.
21. Rata-rata pendengaran laki-laki menurun sekitar usia 32, wanita usia 37.
22. Lebih banyak wanita dapat bernyanyi tanpa suara sumbang dibanding laki-laki. Pita suara laki-laki lebih panjang dan saluran napasnya 30 % lebih besar.
23. Bagi Lelaki, jika berkomunikasi dengan sesama jenis saling berjauhan dengan ada ruang antara diantara mereka dan bereaksi negatif jika seseorang masuk di antara ruang jarak pembicaraan. Laki- laki lebih mudah tertekan pada kerumunan yang membatasi ruang geraknya.
24. Berpapasan dengan wanita pada jalanan ramai, laki-laki menghadapkan tubuhnya menghadap wanita yang dilewatinya. Wanita cenderung membalikkan badan, sering secara tidak sadar menempatkan tangan di depan badannya untuk melindungi dada.
25. Wanita memproduk dua juta sel telur selama hidupnya mulai usia 4 bulan ketika masih dikandung, laki-laki terus memproduksi sperma hingga usia tua.
26. Kekuatan meramas tangan laki-laki dua kali lebih kuat daripada wanita.
27. Kira-kira 48 % laki-laki mendengkur ketika tidur, hanya 22 % pada wanita.
28. Wanita rata-rata 153 detik berada di toilet, laki-laki 113 detik.
29. Hubungan keluarga yang baik meninggikan kualiti hidup: 62 % wanita, 49 % lelaki.
30. Satu berbanding empat, wanita dibanding laki-laki yang berbicara gagap.
31. 30 % wanita secara sexual lebih aktif pada saat bulan purnama.
32. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kawin.
33. Ketika terjadi ketidak-sesuaian/tidak bertegur-sapa antara sesama jenis, laki-laki langsung menemui, wanita menjauhi.
34. Rata-rata laki-laki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi lebih banyak dua kali wanita yang membaca daripada laki-laki.
35. Lebih dari dua kali ganda wanita yang hidup sendiri dibanding laki-laki setelah usia 65 tahun.
36. Memilih warna Merah atau Biru: Lelaki lebih banyak memilih merah, wanita warna biru.
37. Semua rekod Olimpik untuk kecepatan berenang, lari, lompat tinggi, lompat jauh dipegang atlet laki-laki.
38. Wanita lebih banyak menggunakan kataganti diri “Saya” dibanding laki-laki.
39. Laki-laki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur ruang. Laki-laki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan ( abstrak dan logika ) pada waktu bersamaan.
40. Dalam 99 % pereputan tulang terjadi pada wanita setelah menopause, setelah hormon estrogen menurun. Tetapi wanita lebih sedikit mengalami pengerasan pembuluh darah, karena estrogen menjaga pembuluh darah lebih lentur dan menolong mencegah naiknya kholestrerol.
41. Penelitian di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.
42. Perkawinan yang memuaskan lebih banyak terjadi pada lelaki dengan usia lebih tua, dibanding pada wanita pada usia sama.
43. Lebih banyak wanita yang menyatakan dirinya sakit kronik daripada lelaki.
44. Penelitan di Australia, tiga kali ganda laki-laki dibanding wanita yang meninggal karena kanker paru-paru dan penyakit jantung.
45. Tetapi 2446 wanita berbanding 16 lelaki yang meninggal karena kanser payudara pada tahun 1990.
46. Dalam status perkawinan, lelaki meningkatkan usia harapan hidup. Tetapi bagi wanita pula, usia harapan hidup lebih tinggi jika hidup sendiri.
47. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86 % oleh laki- laki, 95 % penghuni penjara adalah pria.
48. Penelitian di England, anak laki-laki lebih mudah dibohongi /dipedaya daripada anak perempuan.
49. Wanita lebih berani, lebih dari 55 % wanita memeriksakan giginya secara rutin dibanding 40 % pada lelaki.
50. Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian yang dipakai.




p/s : copy paste dri mne2 entah..layan jerk..dat's all from asma munshi!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

siapalah diri ini



kenali saya dengan lebih dekat, siapa saya? siapa kawan2 saya? siapa keluarga saya?
jom kita lihat!






nor sayang mama


adekku yg prasan hensem


                                      
asyraaf munshi, asma munshi, sofiya munshi, mrs mohd munshi



                                
firdaus munshi, asyraaf munshi, sofiya munshi
(ciri2 ke arah obesiti.suke sgt mkn mcD)



                                                
kuase psychic adekku..hebat x?.adobe photoshop jew

kawan2 saya semasa di KMM dn UMK:-






roomies in kolej matrikulasi melaka:-
maisara yasak, bella, saye!



                                    
4 dri kiri: aimi musa, hadiyat yakub..bla bla..cube teka mane asma munshi?



                                    
hahaha..ak x tawu knape ak nk gelak tgok gamba nih..



                                      
tinggi r mamat due ekor nih..bju dh la same (gay?@BFF?..hahah)
paling kanan: lecturer fav prof. dr. mujtahid djojosugito!



                                                        

tuan die pown nk interframe jgak:-



                                            



                                                  
abc..air batu campur!



ye tuan-tuan..derma darah ialah satu kebajikan.



                                    
peace!
slps penat berjoging
 kawasan perumahan bukit rahman putra di sg. buloh
sgt cantik tmpt nih..


p/s : entri kali ini hanya untok suke2..sekadar mengisi masa lapang sbb malas sgt nk bwat kerja
mls nk bwat lab report anatomy..mls nk prepare untok biochem presentation..malas..malas..malas..that's all from asma munshi!!



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS