RSS

30 sifat wanita yg patut anda tahu


Entah camne tergerak ati aku untuk post entri sal nih...huhu...
Seperti sedia maklum, (ehem2) wanita ni kadang2 mmg la sgt2 unpredictable.Sekejap bley gelak,pastu nanges,pastu senyum,pastu masam.Macam2.Kadang2 nek tension pun ade.haha...Tapi aku telah membuat kajian (kajian la sgt) sal sifat wanita nih.Hope bley membantu lelaki di luar sne utk lebey memahami wanita.(utk sape2 yg nk kenal ak laa)

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. (betul ark?)

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. (ni aku pasti~!!!)

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang. (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan.Kalau kat tepi jalan? :p)

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. (untungnye lelaki itu) :)

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!! (kan? kan?)

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. (makan puji.Huh~!!!)

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja. (psycho...takut...) :(

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. (adakah ni menunjukkan wanita lg creative dr lelaki?)

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka< ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. (Ini petanda~!!! Kalau ade pompuan ckp camni je kat ko,maka...jeng! jeng! jeng! paham2 la senirik)

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. (Ataupun bce blog2 org jiwang.Hehe)

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri. (Ini kalau kapel mse skolah la)

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!! (still xpuas ati.Apsal nk pk sal ex awk lg?)

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. (Ini pantang.Pay attention guys~!!!)

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati...
(Tapi mereka xnk cintakan lelaki sepenuh hati pun. :( )

27. Senjata wanita adalah airmata!!! (sohih benar~!!!)

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. (Lagi sweet klu korang tanam senirik bunga tu.Jangan bunga taik ayam sudey~!!!) :p

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... (Tapi lelaki selalu dipergunakan oleh wanita ble terlalu caring sgt.Shit~!!!)

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

- Sumbangan drpd blog2 org & diri aku sendiri. Tima kaceh daun keladi.Hehehe...no.3-7 sgt kene ngan diri ak..huhuhu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

buzzin

quikie!
japgi ak nk stadi biochem, swonok gile blaja
mybe sbb prof iskandar jdikan biochem ni seolah-olah dekat di hati..
thx prof!

pastu..
one of my friends..very good one
die ade mslh sket internally..
tried to help him..but i can't unless if he helps himself..

pastu..
aku still saket hati lgi ngan one of my frens jgak..
EGO!
AKU BENCI EGO!
org yg ego..xkn kemana..
itu je ak nk ckp..
alah..mmg dasar lelaki..
mmg x sah ngan sifat ego yg melampau..
biadab

pastu..
stadi grup physio arini besshh sgt!
too bad one of my geng x dpt join..
dh laa die pling pndi..
what happened to him ek?
i wonder..

the bottomline is
i had so much fun!!!!!
serious!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

PMS..PMS



marah gile skarang nih..
marah sgt smpi ak x tawu nk terangkn mcm mne..
ini kisah ttg seorang lelaki yg X GUNA!
sume lelaki mmg same je..
atau die sorang je yg x gune?

yes..aku boleh jdi besfren ko..
tapi ko dh melampaui batas
mcm BAB!
tgok..ak dh buat blog ak kotor disebabkn KaU!

aku pling benci org x hormat aku..
ade ke aku kasar kt kau slame nih?
x kn?
knape ko treat aku mcm aku ni xdek self respect?
ak rse ko lelaki pling B*D*H skali kt dunie nih..
ko ingt org suke sgt ke kt kau?
tpi aku x pedulik kn?
ak still layan ko mcm kwn2 ak yg laen kn?
sbb ak mmg nk berkawan pown..

tpi bile dh jdi kwn..ko buat ak mcm bini ko..
KASAR!
HOIII!!!!.
pegi mampos laa!
ko sdirik kate kt aku kalo nk berjaye kene hormat org..
ko sdirik pown mcm hampeh..
boleh blaa..

perhatian kpd sume org yg mengenali lelaki nih..
JAUHI DIA..
baek lelaki @ pompuan..jgn kwn ngan die..
ooppss..
no wonder lah die x dek kwn..
mngkin sbb prangai die kowt..
ooppss terlebey sudaaaaa..

mak ayah aku pown x pernah kasar ngan aku..
how come die boleh buat sesuka hati die?
never again..
i won't let myself being bullied lagi dh..
that guy is STUPID!
kwn yg x menghormati kwn..
he is definitely not my friend ANYMORE!!..

P/S :-

"Pada hari itu manusia keluar dari kuburnya dalam keadaan bermacam-macam, supaya diperlihatkan kepada mereka (balasan) pekerjaan mereka. Barangsiapa mengerjakan kebaikan sebesar zarah pun, nescaya dia akan melihat (balasan)nya pula. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah pun, nescaya dia akan melihat balasannya pula."  (al-Zalzalah : 6-8)

tapi..
apa2 pown mintak maaf kepada mana2 pihak yg mungkin akan tersinggung
ini je luahan hati yg x kesampaian  :(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kelebihan buat wanita-wanita solehah



Wanita Cantik yang solehah adalah :

1. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.


2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki solehah.


3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat.


4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.


5. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.


6. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.


7. Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.


8. Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.


9. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 maalaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.


10. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadat.


11. Wanita yang memerah susu binatang dengan "bismillah" akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.


12. Wanita yang menguli tepung gandum dengan "bismillah", Allah akan berkatkan rezekinya.


13. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah.


14. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.


15. Wanita yang hamil akan dapat pahala berpuasa pada siang hari.


16. Wanita yang hamil akan dapat pahala beribadat pada malam hari.


17. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.


18. Sekiranya wanita mati dalam masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.


19. Jika wanita melayan suami tanpa khianat akan mendapat pahala 12 tahun solat.


20. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh (2 tahun), maka maalaikat-maalaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.


21. Jika wanita memberi susu badannya kepada anaknya yang menangis,
Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa.


22. Jika wanita memicit suami tanpa disuruh akan mendapat pahala tola emas dan jika wanita memicit suami bila disuruh akan mendapat pahala 7 tola perak.


23. Wanita yang meninggal dunia dengan keredhaan suaminya akan memasuki syurga.


24. Jika suami mengajarkan isterinya satu masalah akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.


25. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah.



p/s:-
cik semoh copy paste je nih..
tpi cik semoh rse terpanggil untok memberitahu semua wanita solehah di dunia nih
bahawasanya amat besar ganjaran yg kita akn dpt nnti..
amiin..ini peringtn untok kwn2 dn diri sdirik jgak..hehe
tpi cik semoh suka nombr 8..(ko gatal asma asyik nk kahwin je!)




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kala kesedihan melanda diri

cik semoh dn heronyew..
(gmbr xdek kene mengena dgn entri)


banyak benda ak x tawu psl kehidupan ni
tapi ak rse ak x layak untok bersuare
umor setahun jagung berpura-pura seperti tahu semua benda
merasa diri ini seolah-olah betul belaka
itulah..
REMAJA

org asyik cerita psl penglmn die bercinta
buat ak terfikir-fikir..
org asyik cerita psl kehebatan diri sendiri
buat ak terfikir-fikir..
org asyik cerita psl kepedihan dia alami
buat ak terfikir-fikir
org asyik crite psl diri sendiri
pn buat ak terfikir-fikir

kdg-kdg..
ak rasa diri ak ni x layak untok mencintai dan dicintai
kdg-kdg..
ak rasa diri ak ni x layak dpt semua benda
kdg-kdg..
ak rasa ak hanya menyusahkn

aku tahu aku kene tunggu..
perhatikan sekeliling..
aku tahu aku takot
takot pd benda yg x pasti
aku kene carik smpi dpt
aku akn genggam sekuat yg mungkin
sbb ak tawu apa yg ada pd aku akn hilang
selagi aku mmpu aku akn genggam kuat-kuat
ak tawu ak x hebat mcm org laen :(

xnk jual cerita
xnk raih simpati
ak rse mcm BODOH
tpi kdg2 aku lemah
bukan senang ak nk luahkn..
bukan senang untok mencari sesuatu yg pasti
sesuatu yg boleh menerima 
the pain inside people never know

aku harap ANGEL itu akn ada
supaya dia boleh melindungi aku
memerhati aku
mendoakan aku
menyayangi aku
menerima aku
dn..
CINTAKAN AKU

aku sanggup tggu lama
ya allah..ketemukanlah ak dgn ANGEL itu
kuatkn hatiku
so that he can embrace my flaws by his halo
ya allah..hanya Kaw yg tahu apa yg berlaku pd diriku
hanya Kaw yg berhak mengubah segala-galanya sementara aku hambaMu
sedang mencari ..amiin :(

mama.
dia seorang saja yg tahu kelemahan aku kt dunia nih
weeeeeee..










  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS