RSS

the very first week of ramadhan

LI baru je habis minggu lepas and i am here in sg. buloh tengah tunggu masa untuk memasak juadah berbuka puasa..seronok waktu cuti-cuti nih..ak dapat belajar masak ngan mak ak macam anak dara pingitan..(dah boleh kawen dh nih..hehe)..setakat ni ak boleh tanak nasi dengan jayanya..susah ooo..tanak nasik..kena sukat air betul-betul baru jadik..sempat jugak ak buat pudding caramel untuk adik-adik ak..bangga pulak diorang ckp ak buat sedap..thx to cik amirah diana atas tunjuk ajar anda..

azam aku untuk ramadhan kali ini..pertama, ak x nak skip terawih..insyaAllah..kalau boleh nak terawih sampai penghujung ramadhan.kedua, i want to devote myself to Allah and my dearest family...nak tenangkan fikiran..ketiga, xnak fikir pasal balik UMK buat serabut kepala otak dok pikir pasal presentation n external exam.(ak tulis perkataan UMK pn dah serabut)..i just wanna do things one step a time..ke-4..nak buang sifat negatif yang setelah sekian lama bermaharajalela dalam diri..

the hadith says :-


ثلاثة لاتُرَدُّ دعوتُهم الإمام العادل والصآئم حتى يُفطِرَ ودعوة المظلوم يَرفَعُها الله دون الغمام يوم القيامة وتُفتَحُ لها أبوابُ السماء ويقول بعزّتى لأنصرنك ولو بعد حينٍ
Tiga orang yang tidak ditolak doa mereka: Pemimpin Yang Adil,Orang yang berpuasa hingga dia berbuka dan doa orang yang dizalim…..diangkat oleh Allah di atas awan pada hari qiamat dan dibuka baginya pintu-pintu langit dan Allah berfirman, “ Demi kemuliaanKU pasti AKU menolong engkau walaupun hanya menunggu masa sahaja”.
(Riwayat Imam Ahmad, Tirmizi dan an-Nasai dan Ibn Majah )


moga-moga kita dapat buang segala perangai-perangai syaitan dalam diri keh!!..



p/s : report individu x start buat lagi..cuti punye pasal ak lepak je ahh!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS